Organisatie

Alert Logistiek is een dienstverlener die logistieke vraagstukken uit handen neemt. Verspreid over het land vervoeren en installeren onze mensen goederen voor grote retailers, kleine bedrijven en particulieren. Vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam sturen wij onze koeriers, chauffeurs en monteurs eropuit om bedrijven en particulieren te helpen hun bestellingen te verplaatsen en installeren: van klein en fijn tot groot en onhandig.

Missie

Het is onze missie om logistiek zo slim, simpel en duurzaam mogelijk te organiseren. Zo zorgen we ervoor dat bestellingen door het hele land snel en veilig worden geleverd. Wij nemen alle logistieke zorgen over van de klant, inclusief montage en afvoer van oude goederen.

Visie

Bij Alert geloven we dat logistiek schoner, beter en makkelijker kan. Wij zetten daarom in op een ‘lean & green’ dienstenpakket: kleinschalig, efficiënt en duurzaam. Want logistiek hoeft niet ingewikkeld en duur te zijn. Door intelligente planning werken we niet alleen duurzamer, maar kunnen we ook extra services bieden. Want dat is wat de consument terecht van ons verwacht: zelf kunnen kiezen waar, wanneer en hoe de bestelling geleverd wordt. Daarom biedt Alert een compleet dienstenpakket aan: van bezorging tot montage, installatie en inname van oude goederen.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)

Wij vinden dat logistiek en transport milieuvriendelijker kan en moet. Bij Alert zijn we ervan overtuigd dat de economische en ecologische belangen hand in hand gaan. Daarom doen we wat nodig is om onze activiteiten groener te maken: we plannen slim en efficiënt zodat elke kilometer optimaal wordt benut. We maken steeds minder gebruik van diesel en investeren in plaats daarvan in schonere voertuigen. En we compenseren CO2-uitstoot door het planten van bomen.

Supply chain performance in retail en consumentengoederen

Onderzoek wijst telkens weer uit dat het voor bedrijven in de retail en consumentengoederen, van levensbelang is dat de hele supply chain geoptimaliseerd is. Bedrijven met een verregaand geoptimaliseerd logistiek proces leveren hun bestellingen veel vaker op tijd, hebben een veel hogere omloopsnelheid van de voorraad en halen zo een 130% hogere hogere bruto marge. Daarom investeert Alert Logistiek ieder jaar weer het grootste deel van haar winst in het optimaliseren en automatiseren van al onze processen.

Geïntegreerde IT Alert Logistiek

Bij een geoptimaliseerde supply chain hoort verregaande automatisering van alle werkprocessen. Alert Logistiek heeft een in-house ontwikkeld transport management systeem dat is geïntegreerd met het warehouse management systeem. De systemen van onze klanten zijn hieraan gekoppeld. Bovenop deze systemen liggen diverse interfaces voor orderingave, planning, bezorging, mobiele communicatie en order feed-back. Hierdoor kunnen wij orders razendsnel oppakken, inplannen en uitvoeren.

Geïntegreerde IT systemen Alert Logistiek

TMS = Transport Management Systeem
WMS = Warehouse Management Systeem

Whitepaper

Wil je weten waarom de combinatie van bezorging en montage zoveel extra op kan leveren voor jouw bedrijf? Download dan ons Whitepaper en leer er alles over. Boordevol nuttige informatie afkomstig uit onderzoek van gerenommeerde partijen in de branche!

Download de whitepaper Bezorging en montage

Infographic: Bezorging en montage in één service

Bezorging en montage in 1 service houdt in dat wanneer een klant iets bestelt wat nog gemonteerd, geïnstalleerd of geplaatst moet worden, dit meteen door de bezorgers ter plekke wordt verzorgd. Kijk hoe wij het doen!